
Zawyżone straty spowodowane piractwem
18 czerwca 2010, 11:24Część ekspertów ostrzega Amerykańską Komisję Handlu Zagranicznego (USITC), że podawane przez RIAA oraz MPAA dane dotyczących strat powodowanym piractwem są znacznie zawyżone. Specjaliści zauważają, że większość raportów szacujących straty uznaje każdą piracką kopię za utracony dochód. To sztucznie zawyża wartość strat.

Kim Dotcom oskarżał konkurencję o... piractwo
26 grudnia 2013, 16:07Z ujawnionego przez Departament Sprawiedliwości aktu oskarżenia przeciwko Kimowi Dotcomowi dowiadujemy się, że zwalczał on konkurencję oskarżając ją o... działalność kryminalną. W akcie oskarżenia znalazł się e-mail, który Dotcom wysłał do serwisu PayPal w październiku 2011 roku, a zatem niedługo po tym, jak MegaUpload zakończył program płacenia użytkownikom za to, że wgrywali treści na serwery serwisu
Chrześcijańska gra pod ostrzałem
13 grudnia 2006, 13:31W Stanach Zjednoczonych liczne kontrowersje wywołuje chrześcijańska gra strategiczna. Jej przeciwnicy twierdzą, że propaguje ona religijną nietolerancję pełną przemocy.

Wyznaczono datę premiery... Duke Nukem Forever
21 stycznia 2011, 17:19Trudno w to uwierzyć, ale oficjalnie ogłoszono datę premiery gry Duke Nukem Forever. Ma ona zadebiutować w amerykańskich sklepach 3 maja. Trzy dni później kupić ją będzie można na całym świecie.

Setki zabitych, miliardy dolarów strat - bilans Pokemon Go
27 listopada 2017, 11:22W ubiegłym roku wiele osób oddało się szaleństwu o nazwie Pokemon Go. Gra szybko zyskała olbrzymią popularność, a jej fani zachowywali się – delikatnie mówiąc – nieodpowiedzialnie. Dlatego też producent bardzo szybko zaktualizował grę o ostrzeżenie, by nie korzystać z niej podczas prowadzenia samochodu. Jak twierdzą naukowcy z Purdue University, ostrzeżenie niewiele dało

Kamizelka dla graczy
22 października 2007, 09:25Mark Ombrellaro, amerykański chirurg, który specjalizuje się w badaniach nad systemami służącymi do przeprowadzania operacji na odległość, opracował kamizelkę, dzięki której miłośnicy gier wideo mogą odczuć uderzenia, pchnięcia nożem czy trafienie kulą, jakich doświadcza kierowany przez nich bohater.

Piłka i inteligencja w grze
6 kwietnia 2012, 05:45Ocena funkcji wykonawczych (odzwierciedlających zdolność radzenia sobie z nagłymi problemami) pozwala snuć przewidywania dotyczące przyszłych sukcesów piłkarza. Osoby, które zdobywają najwięcej punktów w teście poznawczym, strzelają później najwięcej goli.

Mistrz Go Lee Sedol przechodzi na emeryturę. Powód: rozwój sztucznej inteligencji
2 grudnia 2019, 13:54Południowokoreański mistrz Go Lee Sedol, który zdobył ogólnoświatowy rozgłos w 2016 roku po słynnym meczu ze sztuczną inteligencją, odszedł na emeryturę. Przypomnijmy, że w 2016 roku sztuczna inteligencja o nazwie AlphaGo pokonała Lee Sedola stosunkiem 4:1. Wcześniej program rozgromił innych graczy w Go, a Sedol był jedynym, któremu udało się z nim wygrać partię.

Mecz jak komórka
27 maja 2009, 17:06Słuchanie meczów piłkarskich podczas jazdy samochodem fatalnie wpływa na zachowanie i koncentrację kierowcy. W kluczowych dla gry momentach prowadzący przyspieszają, wyprzedzają, jadą zbyt blisko auta z przodu oraz zmieniają pasy.

Niewielki pozytywny wpływ odrobiny gier
4 sierpnia 2014, 12:11Mniej niż godzina gier wideo dziennie ma niewielki pozytywny wpływ na rozwój: skutkuje lepszym przystosowaniem zarówno u dzieci, jak i nastolatków (psycholodzy z Uniwersytetu Oksfordzkiego dokonywali porównań do osób, które nigdy nie grały lub grały 3 godziny dziennie i więcej).